Roegebaarg

Vergroot de foto Vanaf de parkeerplaats aan de Kempkebosweg loopt u in de richting zoals de wegwijzer (blauw) u aangeeft. Rechtsaf de Wessinghuizerweg op en na de historische boerderij aan uw rechterhand gaat u linksaf de weide op. (= de kleine Esch. Over het bruggetje van de Mussel Aa bereikt u de Westeresch en hier rechtsaf het pad volgen. Bij picknicktafel rechtsaf (let op: fietsers) en u passeert weer de Mussel Aa. Hierna hebt u de keuze om de route linksaf te volgen (= 6 km) of rechtsaf via de Höfte (= 7,5 km). Wel even een kijkje nemen vanaf de Uitkijktoren links! Ook in Höfte een mooie, historische boerderij. Na huisnummer 11 linksaf het bospad in en volg de blauwe paaltjes. U passeert na 1 km een mooie bank met uitzicht op Onstwedde en de Juffertoren. De route gaat even verderop samen verder met een rode wandelroute vanuit Onstwedde. Bij opnieuw de Mussel Aa aangekomen, deze oversteken en route vervolgen. Bij dit bruggetje komen ook de wandelaars van de 6 km terug op de route. Linksvoor in de verte ziet u de Uitkijktoren. U vervolgt de route en komt uiteindelijk over de Roegebaarg. Een mooi stukje natuur en stilte! Na een heel klein heideveldje links gaat u verderop linksaf. Hier ook de roodwitte LAW stikker van het Noaberpad. Langs het vennetje rechtdoor richting de Westeresch en hier linksaf over de Jaskampenweg. Eerste weg rechts = Wijtlangerweg. U komt weer uit bij het bruggetje over de Mussel Aa van het begin van de route. Hier nu rechts aanhouden. U komt uit bij de Ruiten Aa en langs de oever richting de Engelkensbrug. Op de verharde weg linksaf richting de parkeerplaats en passeert u nog de 'Skyline' van Wessinghuizen.